tisdag 3 april 2007

När hjärnan inte riktigt är inkopplad

Fick ett sms av en kollega när jag befann mig ca: 1 timme från min dusch.... Hon undrade om jag ville följa med på bio. Klart jag ville, vände och gick så raskt som jag bara kunde hemåt. Av någon mystik anledning verkar vägen hem alltid mycket längre.... Men det var lugnt, jag hann duscha, sätta på mig ett nytt ansikte och bara slappa en liten stund innan det var dags att bege sig till SAGA som ligger några meter från min skrubb. Jag hade ingen aning om vad vi skulle se och ärligt så spelade det inte någon större roll. Det var bara kul att gå på bio. Vi såg Apocalyto av Mel Gibson, som var faktiskt mycket bra. Handlar om Maya indianer..... Se den.... Slutet var lite amerikanskt, men ändå, det var nerv stora delar av filmen.... Fläckvis var det lite svettigt.... =)

Idag har jag haft det omväxlande svettigt och omväxlande helt lugnt på skolan... Åt i matsalen de hade påsklunch och det var en hel del som jag kunde äta.... Sen efter två svettiga timmar på raken (missförstå mig rätt, svettiga eftersom eleverna själva planerar sina arbeten och det är olika projekt på gång samtidigt.) kunde jag lättad ta mig in till stan. Där handlade jag presenter till "Hon som bor i bushen", "Jasmine" och lite saker till mig själv.... Trött o nöjd slängde jag allt på sängen slet på mig "ut o gå kläderna", solen sken från en klarblå himmel.... När jag hade gått i rask takt en halvtimme kom jag på.... kamerorna, de låg kvar i klassrummet och inte i skåpet i det låsta rummet där de borde ligga. Blev ömsom varm och ömsom kall.... Tänk fort, tänk fort.... Med tanke på alla de inbrott som vi har haft på senare tid så kändes det inte som om jag kunde lämna dem där över natten..... Sen kom jag på det jag hade en kollega som hade utvecklingssamtal till ca: 20.00, först lite innebandyträning. Ringde och fick prata med mobilsvar där jag antagligen lite lätt osammanhängande och lite flåsigt (var ju faktiskt ute och gick) försökte beveka kollegan så att han skulle låsa in kamerorna..... Avslutade med hör av dig så jag vet.....

Det gjorde han inte.....

Det var bara till att slänga sig i duschen när jag kom hem för en snabbdusch och sen kasta sig mot Kampenhof för att ta en buss ut till Herrestad. Fick vänta en stund på bussen, sen visade det sig att den gick den "andra" vägen och plötsligt var vi ute ur Herrestad och på väg mot Torp. Tjo ho!!! Hur kul var det på en skala? Inte mycket, satt kvar på bussen på Torp och åkte tillbaka mot Herrestad och kunde den här gången hoppa av direkt vid skolan.

Kamerorna låg kvar... LYCKA!!!!! Låste in dem och gick raka vägen till busshållplatsen, 20 minuter fick jag vänta, frös gjorde jag.... Passade på att ringa till "han jag är gift med" och gjorde upp om påsken.... Vi åker till Mammi... Skönt, då slipper jag påskstressa eftersom jag kommer hem på påskdagen. Sen ringde jag till "Hon som bor i bushen" för att gratulera henne på födelsedagen...... Bussen kom, skickade ett "DU SKALL LYSSNA PÅ MOBILSVAR!!!" till kollegan som fortfarande inte hört av sig. 21.00 var jag hemma..... Åt en macka till middag, det var vad jag orkade stöka till, tog på mig en varm kofta och kröp under yllefilten. Känner mig småförkyld, undrar just hur nyttigt der är att gå ut nyduschad och småfuktig?

Nu skall jag bara slappa lite innan jag skall sova.... Full rulle har det varit idag i alla fall....

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Är det på torsdag du åker norrut?
Sovvagn?

Leina sa...

Nej fredag, liggvagn..=)+ datorn o en film....

Anonym sa...

Det tog lång tid innan jag vande mig vid att här i Australien kan man gå ut i blöta kläder till och med. Som svensk är man ju van vid att man knappt vågar duscha ens på morgonen innan man blir sjuk.

Leina sa...

matilda: Dessutom har jag lååångt, tjockt hår.... Som tar evigheter att torka.... Men jag blev inte förkyld.... Nu sitter jag i skrubben och har småtråkigt så här på skärtorsdagen. Först funderade jag på att gå ut själv, men sen besinnade jag mig. Det blir sängen och en svensk film på fyran... =D