torsdag 5 april 2007

Ute skiner solen

Bilden är från Universeum, och mannen som räddade mig från den totala skräcken... Läs ormar... Han tog min hand och jag blundade, hårt... Medan han lungnt och sansat förde mig förbi terariet...... Veckans hjälte.....


Skärtorsdag..... Inga påskkärringar så långt ögat når, lite annorlunda är det allt... Idag tog jag svängen förbi Tureborg sen ner till Gustavsberg. Allt för att stimulera hjärnan. Det blååååååååååste, tidvis fick jag ta i så att det värkte i lårmusklerna. När jag närmade mig hemmatrakterna kände jag hur skinkmusklerna ömmade oxå. Fast det är ju bara bra. Middag???? Skinkomelett, är tvungen att tömma kylskåpet eftersom jag skall åka uppöver i morgon.... Ute skiner solen fortfarande men jag står emot lusten att gå ut igen.... Nu får det räcka för idag.....


Först funderade jag på om jag skulle gå ut helt själv, Mortens kanske???? Ta ett glas vin eller två, titta på folk, slappa, samla kraft till tågresan på 18 timmar.... Men jag blev plötsligt klok och bestämde mig för att stanna hemma och se på tv...


Så nu är frågan???? Vuxen poäng eller tråk poäng????? Tråk poäng tror jag.... Suck!!!!!!!!!!


Hade i alla fall en mycket bra "sista" lektion idag... På den "andra" skolan, ett gäng elever skulle äta påsklunch så det kom 2 elever... Ni läste rätt, 2 elever... Vi hade det lugnt och skönt....


Funderar på att öppna en flaska vin???? En liten??? Jo, det gör jag.....


Glad Påsk på er alla som smyger omkring här inne... =D


Om ni har riktigt tur kan ni få en påsk puss oxå..... <3

Inga kommentarer: