torsdag 19 april 2007

Världens renaste sängkläder


I väntan på bussen, det blåste och regnade. Kylan spred sig genom kappan rakt in i benen..... Imorgon blir det bättre väder....

Äntligen har jag hittat en lägenhet som passar oss.... Stor och med rymd och charm. Tre trappor upp utan hiss... Stackars "PG" som skall flytta åt oss.... =D. Det känns betydligt lugnar inombords när jag vet att vi inte behöver bo på gatan till hösten.... Så det spelade ingen roll att det var busväder i morse, jag var glad inombords så det värmde upp hela mig. Sa till en kollega i morse att jag inte vågar vara riktigt glad, för när jag är JÄTTE glad brukar något skit hända, något riktigt tråkigt... Så var det när vi kraschade, hela dagen hade varit superlyckad. Ungarna och jag hade skrattat och haft en ovanligt trivsam, mysig dag.... Kommer ihåg att jag var så nöjd, speciellt att ungarna för en gångs skull inte bråkade med varandra som de brukar =)....

Så nu hittar jag olika fel på lägenheten så jag inte skall vara allt för nöjd....

Idag har jag tvättat på skolan, första maskinen gick bra (förutom att köket också tvättade så maskinen blev inte ledig förrän kvart över tio… Suck!) Men den andra????? Orkar inte ens skriva om det… Låt mig säga så här, antagligen går maskinen än….. Tvättprogrammet har gått tre gånger, jag har antagligen världens renaste sängkläder….. Och här kommer ingen smily……

Sen har jag hämtat kartongerna som jag skickat till mig själv med bussgods. Det är mycket bra träning för mina armmuskler… Tro mig de värker än.

Ute skiner solen…..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad bra att du hittat en lägenhet! Och stor och fin. Det är ganska nervpåfrestande att inte veta var man ska bo, så det var goda nyheter. För er, alltså.

Leina sa...

matilda: Ja, jag är mer än nöjd..... Foton kommer i slutet av juli... =D

Anonym sa...

Kul att du slipper att bo ute på gatan till hösten :-). Låt dig vara glad.

Skönt med träningsvärk!

Leina sa...

tina: Ja, jag såg oss ta parkbänkar i besittning =). Träningsvärken talade bara om att jag måste börja träna de obefintliga armmusklerna....