torsdag 12 april 2007

Senare på kvällen


-Vill du ha hjälp ikväll?

Näää, jag klarar av att fixa en ostbricka, vad tror du om mig? Sa jag så där lagom sturskt…. 18.39 vaknade jag till i soffan där jag legat och lurat efter middagen. Jippiiee! 20 minuter hade jag på mig innan de skulle komma, lite lätt groggy steg jag upp började ordna och dona…. ”M” kom lite tidigare, stod i köket och pratade med mig medan jag sprang omkring som en yr, trött höna…. Men jag hann….. Å andra sidan var det ju inte så mycket att stöka fram. Han jag är gift med var på ett styrelsemöte och sonen jagade jag upp på övervåningen….

2 kommentarer:

Mette sa...

Åh vad gott.

Jag tycker det är ganska beundransvärt att kunna somna så. Det har jag aldrig lyckats med. Jag är för speedad på nå´t sätt. Att somna så måste vara ett tecken på lugn inombords.

Leina sa...

I vanliga fall kan jag inte sova mitt på dagen, men jag hade varit ute o gått i snöovädret + druckit ett glas vin till middagen.... =)