söndag 23 maj 2010

Känsla för grönt


Grönt har aldrig varit min favoritfärg... Jag till och med tycker lite illa om grönt, speciellt gräsgrönt... Det är en gräääslig färg, tycker jag....
Kom på häromdagen att jag nog älskar grönt, blir så lycklig när träden slår ut och sveper in naturen i färg. Färg som jag innerligt saknat under den här vita, vita otäcka vintern...
Jag borde bo någostans där man alltid kan gå barfota, med ett höftskynke (mest för turisternas skull) och där man kan äta sin mat med händerna... Då skulle jag nog vara helt tillfreds med livet...
I dag hade jag besök av kollegan J som var sååå sällskapssjuk, vi satt i mitt kök i timmar och pratade. Det är som hon aldrig varit sjuk. Hon strålade som en sol, skrattade en hel del, ja det gjorde jag med... Vi pratade och pratade det tog aldrig slut... Det här har varit en bra och minnesvärd helg och tänk.. Sommaren har bara börjat.
Skira små gröna plantor som kämpar sig upp ur jorden gör mig lycklig....

Inga kommentarer: