tisdag 25 maj 2010

LEDIG

Full rulle idag... Startade upp en lektion, visste inte om jag hade fått vikare men hade bokat upp en annan kollega som skulle gå in och läsa med en sjua... Det visade sig att jag hade vikarie så det löste sig... De som skall bli sjuor nästa läsår var på besök. Jag och kollegan K som skall husera ihop på Bild Musik Media mötte en skara starkt lysande elever... Vi hade övningar med dem där de var tvugna att prata med blivande klasskompisar som de inte kände... jag fotade dem ute mot en mörkgrön gran med ljusgröna skott på... Det var kallt jag frös och när jag hade några elever kvar började det duggregna...

Både jag och K var rörande överens om att det här kommer att bli en jättebra klass... Jag tyckte att det fanns en ocean av nyfikenhet och spirande längtan.... Hoppas bara att det håller i sig alla tre åren...

Nu ledig till torsdag morgon 07.20.... Snart är det helg... =D

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det låter väl härligt det och snart har du sommarlov och kan göra vad du vill. Nästan.

Leina sa...

Elisabet: Ja, nästan rätt... Snart har jag semester... Det är eleverna som har sommarlov... =D Då ska jag göra en massa bra saker... Vila till exempel... Härligt.

Anonym sa...

Nu fattar jag ingenting. "kommer att bli en jättebra klass"... Terminerna slutar väl nu, inte börjar?

Leina sa...

Matilda: =D Vi har träffat de åk 6 elever som skall bli vår åk 7 klass nästa termin... De har fått träffa varandra (de kommer från olika skolor i kommunen...)