lördag 29 maj 2010

Snart semester....


Hon som bor i buschen har det inte lätt... Här är det mulet och det regnar i omgångar... Tröttast av alla trötta.... Slutet av terminen och att jaga elever för att få in alster... Inte lätt... Tröttsamt och slitsamt... Däremellan kommer de "duktiga" eleverna och vill veta vad de har fått för betyg... En del kan jag säga rakt ut vad de får... en del måste jag tänka en stund till... Svårt när de har ett MVG tre G och två VG...


Var helt knäckt i går... Nu skall jag gå och skala räkor... Skall beöka han som är "Månskensbonde" jag hoppas innerligt att det slutar regna så jag kan fota lite kor och kalvar...


2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det hade kunnat vara rader från PV. Han var så trött igårkväll ., och sa PRECIS samma sak som du skriver om.

Elevarbeten som inte har lämnats in eller lämnas i sista minuten och allt sånt.

Leina sa...

Elisabet: Stackars PV.... Jag vet hur han har det... Men snart.... Bara en vecka kvar sen är betygen satta... =D