lördag 22 maj 2010

Trött mätt och väldigt belåten


Idag fick jag äntligen (som jag har väntat) träffa "Fotografen" och fick lägga händerna på min nya kamera.... Vi gick till Svenskholmarna, fotade oss fram, pratade en hel massa under tiden.
-Stå stilla jag skall ta en bloggbild... Han stod snällt stilla... Det känns så bra, så roligt och så fantastiskt inspirerande att äntligen äga en systemkamera igen... Här ska fotas... Det kommer att ta en stund innan jag kommer in i tänket igen...
Under tiden vi vandrade, pratade och fotade så höll sonen och "han jag var gift med" på att fixa vindrutetorkarmekanismen i min bil... NU kan jag äntligen köra när det regnar... Provade igår (det började regna när vi körde), skakig upplevelse... Rädd var bara förnamnet... Men nu kan jag köra igen... Skall besikta den dagen före midsommar... 07.40 på morgonen... Hoppas det går bra... Nu har jag bjudit mekanikerna på middag... Grekisk sallad, tzatziki och vitlöksbröd...
Visst ja, det var sonen som gjorde salladen och vitlöksbrödet... Men jag är mätt trött och väldigt, väldigt belåten med dagen...
=D

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter härligt! Ja, jag saknar kanske inte min gamla Canon med flera olika objektiv, men jag längtar verkligen tills jag ska köpa mig en digital variant.
Så roligt det ska bli!

Här har det också varit en bra dag.
Gräsklippandet tog nog en timme, minst, och jag är stel som en pinne, men det ska väl ordna sig ., jag får ta ett glas vin eller två .-)

kram på dig!

Leina sa...

Elisabet: Det är som att cykla... Efter ett tag kände jag hur det liksom satt i ryggmärgen... Men nu måste jag ändå lära mig kameran... Tur jag har Belinda... Inte bra det där med stela muskler.. Du får gulla med PV så kanske han ger dig en ryggmassage... Vin lät gott...

Kram tebax