lördag 8 maj 2010

Shopping

Idag var jag och dottern på Torp, jag behöver verkligen ett par jeans.... Hatar att köpa byxor... Mest för att jag har för mycket rumpa och lår... Fasade för det hela... Vi gick till en av de mååånga affärerna, jag plockade raskt åt mig några byxer. Vet att jag behöver många att prova... Stängde med tungt hjärta in mig i provhytten... Tog de som äntligen har blivit moderna igen... De med hög midja... Tog på dem och visade dottern...

-Vilken fin rumpa du fick! Utbrast hon....

Halleluja!!! Jag behövde inte prova fler... Tog dem direkt... Och betalade.. Sen var vi på Indiska och dottern tvingade mig att prova 10 (jag räknade) topar, tunikor... Till slut erkände hon att jag i n t e kan ha de som är avdelade under bysten... Jag har för stor byst, det ser helt enkelt inte klokt ut..... Men jag hittade en svart tunika med mönster och en batikmönstrad långt linne...

Handlade lite mat till middagen och sen åkte vi ner på stan och tog ett fika på Rådhus caféet, nu kom jag ihåg varför jag slutat gå dit, kaffet var jättedåligt...Men glassen var god... Nu sitter jag hemma i myskläder och skall se lite på tv...

Fotot är från Dublin, tror inte de säljer så mycket glass på den affären.... Tror jag faktiskt inte....

=D

Inga kommentarer: