torsdag 13 maj 2010

Uppe sedan sju

Frukost i landet Halland hos PV och Elisabet, PV fixade scrambled eggs och bacon (nu blev jag sugen på det), Elisabet hade med sig ett ljuvligt surdegsbröd som hon köpt i Ystad. Jag hade med mig två stora kakor av hembakt (inte jag utan bageriet i stan) knäckebröd med frön i... Levande ljus och trevligt sällskap... Jättemysigt...

Nu blir det kokta ägg och fiskhandlarns supergoda romsill ja och så kaffe såklart... Sällskap blir tv:n... Inte lika mysigt, får lov att tända ett ljus åtminstone... Ute är det "usket" grått och kallt... Imorgon skall det vara bal på Gustafsberg, de har lovat uppehåll....

Man ska hålla det man lovat... Hör han det nu.....

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, det ser härligt ut det .-)

Och här sitter jag och kalasar på ett sådant bröd, fast modell mindre, - "petit pain" - och så kaffe till.

Och Lilla Fridolf ,-)

Elisabet. sa...

Hahahaha .., är det pv som sitter där borta på stolen ?

Fritt ur hjärtat sa...

Sitter med kaffe vid datorn väntar några timmar med frukost. Skulle vandrat i blåsippsdalar idag, pyttsan..
Jag behöver också uppehåll imorgon ska till Göteborg och guidas i Botaniska så vi hoppas att någon håller vad de lovar:-)

Leina sa...

Elisabet: Jag måste se om det inte går att få tag i surdegsbröd här... Annars får jag börja baka själv... Nä det är inte PV... Ser du inte att det är min blivande kompanjon.... Han jag ska dela mysiga frukotar med sen... Fast när jag tittar efter så är det likt... =D

Fritt ur hjärtat: Jag hoppas för allas skull att det blir uppehåll i morgon... Så trist att vara ledig i fyra dagar och så är det dåligt väder...