lördag 8 maj 2010

Tjejkväll

(När jag tog kort på efterrätten, som bara blev en massa suddiga kort fick jag syn på ballongen som stod alldeles stilla där ovanför hustaken.)


Vi gjorde en efterrätt med krossade digestivekex, kesella med lime o jordubbssmak samt frysta hallon... Nu är vi kräkmätta.... När vi skulle se film gick dottern genom en del av alla våra filmer. Hon hittade Trainspotting och blev helt lyrisk...
-Jag visste inte att vi hade den. Sa hon och sken med hela ansiktet... Vi har m å n g a filmer... Sen hittade hon Gökboet, det visade sig att hon aldrig hade sett den...
Så nu har vi ätit upp efterrätten, sett Gökboet och är fullproppad i både magen och i själen... Jag bara älskar Gökboet...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nytt försök; det gick inte att publicera kommentaren.

Jag tror att jag har sett Gökboet minst tio gånger, om det räcker .., och varje gång upptäcker jag något nytt i den.

Hyr även Barntjuven - italiensk film - och Station Agent - canadensisk -, om ni inte har sett dem.

Leina sa...

Elisabet: Jag sa samma sak till dottern...Att man upptäcker nya saker hela tiden i Gökboet... Station Agent har jag sett, du hade den som skicka vidare film... Barntjuven skall jag se om jag hittar på biblioteket... De har filmpärlor...